dimecres, 16 de gener del 2008

Ens trepitxen el sembrat!!!

Avui, en Barretina està molt enfadat, resulta que s'ha celebrat el Sant Antoni al poble veí de Serinyà, doncs es veu que hi ha gent de Banyoles que hi ha anat amb els seus cavalls per seguir la tradició de beneïr-los i animar una mica més la festa, amb aquestes que alguns poca-soltes, perquè no se'ls pot anomenar de cap altra manera, en el camí, d'anada primer i de tornada després, no se'ls ha acudit res més que retallar camí, per no fer tanta marrada, pel mig d'un dels camps que aquesta setmana va acabar de sembrar.

Com podeu comprendre n'hi ha per emprenyar-se de debò, no és la meva intenció criminalitzar a les persones que els agrada passejar amb cavall, a mi també m'agrada, però alguns d'aquests individus es creuen que poden passar pel cim dels camps com si tot fossin camins, sense respectar res ni ningú. En aquest cas tenen un camí, fent una volta d'uns cinc minuts a peu, però no, els senyors havien de passar pel sembrat!!! Quins collons!!!

Ara en Barretina diu, i amb raó, que pel Sant Antoni de Banyoles, si no surten aquest cràpules i com a mínim demanen disculpes, a Can Teixidor no es repartiran bunyols ni coca, ni vi, ni aigua, ni res que aquí no hi ha res a celebrar, què s'han cregut, encara seríem cornuts i a pagar el beure!

4 comentaris:

Tiri ha dit...

No estic d'acort amb en Barretina, diu que no vol quedar malament amb els de la festa de St Antoni, i que si que hí participarà. Jo crec que si no volen recriminar als que no saven respectar els sembrats nosaltres no hi em de col.laborar, no cal que es posi cap denuncia, peró des de l'organització poden saver perfectament qui ha estat i dir-li que si hi torna no s'el deixerarà participar més de la festa, ja que ells han de representar a la gent que té un comportament civic amb les propietats d'els altres i que no es pot anar pel mont com si tot fos camí. Si no volen ni tant sols fer aquest acte de civisme, jo penso que no s'els pot convidar ni fer-nos particeps de la festa. Utilitzar altres metodes per impedir el pas dels irresponsaples ens pot posar al mateix nivell i només empitjora les coses.

Anònim ha dit...

No estic d'acort amb en "Barretina", ara diu que no vol quedar malament amb la comisió de la festa de St Antoni, jo li dic que son ells els que no es comportaen com cal, em sembla que si volen saber quí ha trepitjat el sembrat, ho poden saber facilment, fins hi tot tenen alguna sospita. Pe´ro diu que no vol "mal rotllo". A mi em semble que el "mal rotllo" el posen ells, que costa dir a aquets desaprensius que si es torna a repetir un fet semblant no s'els deixerà participar mai més a la festa i ja està. No cal buscar tres peus al gat, permetre que s'ens passeigin es revaixar-se i sempre hi tornaran, ja que penseràn que el que varen fer no representa cap problema per ningú, i, d'aquesta manera, menys per ells...

Nuri ha dit...

Jo penso que no cal posar-se malament amb els de la comissió de la festa del St. Antoni; o sigui, que no val la pena fer pagar a justos per pecadors, demà es reparteixen bunyols i coca, com sempre, i llestos!

Però sí que caldria exigir-los que aclareixin la situació. Almenys, esbrinar qui és que ha passat pel sembrat i fer-li saber que això no ha estat bé.

Tradiblog ha dit...

Tens un bloc molt interessant. Ens agradaria de poder-lo afegir al Tradiblog, l'agregador de blogs de la cultura popular. Ah! i si vols anar al meu bloc particular http://blocs.mesvilaweb.cat/bona veuras una barretina que déu n'hi do. Esperem amb candeletes la teva resposta. Salutacions. Lo Consueta de Reus.