diumenge, 6 de gener del 2008

Va de barretines

Si la família continua fent propaganda de les barretines, m'hauré de plantejar de posar una petita "seu barretinaire" o sucursal de la fàbrica que les fa.

Ja n'he subministrat forces, i la veritat és que no em fa res contribuir a difondre l'ús i costum d'aquesta peça d'abric tant nostra i tant representativa del nostre país, però pot ser hauríem de tenir una llibreta de comandes i comprar-les de tres en tres o (tan de bo) de deu en deu.

A la botiga que me les venen es pensen que estem sonats, la gent només les compra per fer pessebres vivents o pastorets, i els he de dir que són encàrrecs, que els homes de la família en fan servir i ara ja s'encomana als amics i coneguts.

Ahir mateix em va trucar en Bernat (treballa al despatx d'en Camps) per saber a on les compro, que en necessitava una. Al cotxe n'hi tinc una de petita, per encàrrec d'en Ferri, i també la que he de regalar a en Ferriol petit, perquè la pugui estrenar aviat.

Tot sigui dit, que en general la gent aplaudeix el fet que es torni a fer ús de la barretina, però ho troben una mica estrafolari. Si els dius que és per anar a muntanya i que va molt bé perquè abriga, ja no ho troben tan estrany.

Abans, les barretines es feien de llana. Les últimes les vaig trobar a la cooperativa de la Vall d'en Bas, ficades dins d'una capsa de cartó tacada i empolsada. Les tenien d'oferta, segurament eren les últimes que es van fer en algun taller de la Garrotxa i que possiblement va tancar perquè les peces que fabricaven ja no tenien sortida. Més ni haguessin hagut!, les hauria comprat totes.

Ara les fan amb teixits més moderns, que abriguen, es poden rentar i no piquen. Pel que sé, a Olot les fabrica una empresa que exporta a nivell mundial i que fins hi tot fabrica mitjons per a reconegudes marques de roba d'esport.

Doncs a veure si entre tots, aconseguim que també exportin la barretina, o com a mínim n'arribin a moltes més botigues de totes les comarques del Països Catalans.


Assumpta
Distribuïdora oficial de barretines, al Pla de l'Estany

6 comentaris:

Kolle ha dit...

A mi m'agrada fer difusió de les barretines. A més, penso que realment han d'abrigar. En Patllari no porta res més! Em fa riure la gent pel carrer, quan veient-lo diuen: "oi, que bonic, quin patufet!" Jo, només espero poder veure els tres de casa a la cresta d'una muntanya blanca amb les barretines vermelles al cap. Serà una manera de veure'ls de lluny... hauré d'esperar un xic...
Aprofito per donar les gràcies als reis que van ser molt generosos. En Patllari flipa amb el seu caballet que l'ha anomenat "Quimet". També està molt content amb la seva disfressa de Pingu i de les seves noves "sabatilles". Jo aviat instal·laré la meva web-cam, a veure si puc conectar amb els meus amics... I a en Jordi també li van agradar molt les raquetes. Tenim l'esperança que podrem fer alguna sortideta a la neu, abans no hi hagi un escalfament del planeta massa potent. I en Ferriol, bé, en Ferriol no sap encara res d'aquesta vida... té moltes coses per aprendre.Bon any.
Collell

Artchitectours ha dit...

Hola,

La veritat cada vegada costa més trobar fabricants de Barretines...una pena. Jo necessito comprar 150 Barretines per la meva página www.cataloniaworld.com em pots ajudar?

Salut!
Jordi Puig 615419735
jpuig@cataloniaworld.com

Joan ha dit...

ei! que jo també en vull comprar!! però el més original possible! les acríliques aquestes no valen res!

moltes gràcies!

jpuigsol@gmail.com

ninonacas@yahoo.com.ar ha dit...

Hola, sóc Ninona, i els escric des de Còrdova, en la República argentina. Em dirigeixo a vostè/és amb la finalitat de saber on puc comprar barretines per al Esbart del Casasl Catalá de Còrdova (institució que difon la cultura catalana en aquesta província argentina). Des de ja agraint l'atenció els saluda etentamente Ninona Cases (responsable del Esbart L’Empordá

DOS CORAZONES EN UNO ha dit...

Doncs nossaltres fabriquem barretines de cotó amb bisera, amb la senyere brodada al darrere i al davant brodat I estimo catalunya, talla unica adult, també dispossem de una petita quantitat per a nens anonimas. las podeu encomanar en quantitats raonaples a 10 euros la peça mail. raicesxxi@raicesxxi.com
salut i peles.

DOS CORAZONES EN UNO ha dit...

Doncs nossaltres fabriquem barretines de cotó amb bisera, amb la senyere brodada al darrere i al davant brodat I estimo catalunya, talla unica adult, també dispossem de una petita quantitat per a nens anonimas. las podeu encomanar en quantitats raonaples a 10 euros la peça mail. raicesxxi@raicesxxi.com
salut i peles.